“Soldier Blue”

Soldier

“Soldier Blue” er kendt som at være én af de mest voldelige og brutale film i filmhistorien, men her bliver jeg nødt til at komme lidt malurt i bægeret og udtrykke, at der findes film, som er langt mere anstødelige og væmmelige hvad angår volden…  Ingen tvivl om, at “Soldier Blue” indeholder en stor mængde … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Ternet Ninja”

Ternet ninja

Jeg havde mine forbehold og bange anelser, da jeg sagde ja til at se “Ternet Ninja”…  Jeg har normalvis ikke specielt meget fidus til Anders Matthesen, fordi jeg absolut ikke deler den samme form for humor som ham, og desuden var jeg ikke specielt vild med hans tidligere animationsfilm “Terkel i knibe”, som stort set … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Skyscraper”

Sky

Så blev der da virkelig skruet op for spændingsniveauet hjemme i min lille stue…  “Skyscraper” er godt nok en overdrevet film, men den leverer kodyleme masser af superfed action og virkelig intens og nervepirrende spænding på et rigtig højt niveau…  I hovedrollen ses Dwayne Johnsson, og hans karakter i filmen kan stort set overkomme og … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Ant-Man and The Wasp”

Marvel Studios ANT-MAN AND THE WASP..L to R: The Wasp/Hope van Dyne (Evangeline Lilly) and Ant-Man/Scott Lang (Paul Rudd) ..Photo: Ben Rothstein..©Marvel Studios 2018

Jeg fandt, at den første film om Ant-Man slet ikke var så tosset, og dette er heldigvis også gældende for efterfølgeren, der lægger sig helt tæt op af det samme niveau, som forgængeren…  Med andre ord, så udgør “Ant-Man and The Wasp” ganske fornøjelig underholdning, hvor der endnu en gang er blevet puttet de rigtige … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Bullet Head”

Bullet head

Paul Solet har indtil videre instrueret tre film, hvor “Bullet Head” er den seneste af disse tre…  Han har haft sin gang i Hollywood siden 2002, men har ikke skudt de helt store projekter i gang, hverken som manuskriptforfatter eller instruktør – Og når man oplever resultatet af “Bullet Head”, forstår man øjensynligt også, hvorfor … [klik, hvis du vil læse mere…]