“Smølferne – Den hemmelige landsby”

Smølferne 1

“Smølferne – Den hemmelige landsby” er en typisk animeret film, som i første omgang byder på masser af charme i præsentationen, hvorefter den skifter over til at blive en falden-på-halen-komedie – for til sidst at ende som en mere eller mindre plat omgang småbørnevenligt pladder-nonsens, som kommer lige rigeligt langt ud på et overdrev… Gargammel … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Don’t breathe”

don't 1

Sådan skal den skæres…  Instruktør Fede Alvarez – som stod bag den uhyggelige genindspilning af “Evil Dead” – har med “Don’t Breathe” lavet en virkelig nervepirrende og hårrejsende spændende gyser, som ikke opererer i monstre eller andre overnaturlige fænomener, men som udelukkende skræmmer med de menneskelige (eller umenneskelige om man vil) handlinger, som tilsidesætter alle … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Southbound”

south 1

“Southbound” er en lille antologi – (Det vil sige en samling af kortere film) – i gysergenren, som helt klart vækker nostalgiske minder tilbage fra 1980’erne, hvor det var meget populært at lave den slags film…  I “Southbound” er der blevet samlet fire små korte film, som i virkeligheden hænger ret godt sammen – og … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Peter og Dragen”

peter 1

Disney’s “Peter og Dragen” er en fantastisk familiefilm, som indeholder flere lag…  Det er en film, der (ligesom de fleste andre Disney-film) spiller utrolig meget på det følelsesmæssigt sentimentale, og som samtidig afdækker, hvordan man skal stå sammen og værne om de gode værdier i livet, og hvordan man skal kæmpe for kærligheden… “Peter og … [klik, hvis du vil læse mere…]

“Arrival”

arrival 1

Jeg havde forholdsvis høje forventninger til filmen “Arrival”…  Den var for det første nomineret til at modtage en Oscar i kategorien “Bedste Film”, og desuden var den blevet omtalt i diverse medier, som  noget af en sensation indenfor science fiction-genren – og at den tilnærmelsesvis ville revolutionere genren og skabe en helt ny dimension på … [klik, hvis du vil læse mere…]